BBM3410/18: Oh, Kampung Halamanku!

Oh, Kampung Halamanku!

Assalamualaikum dan hai teman-teman. 
Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk menyinggah di laman blog saya ini.

Kali ini saya ingin menulis tentang kampung halaman. Pada cuti pertengahan semesta lalu, setiap pelajar yang mengambil kursus multimedia dalam bahasa dikehendaki menggambil 10 gambar suasana di perkampungan masing-masing. Kemudian gambar-gambar perlu dipos dalam Instagram beserta satu kapsyen dari buku 200 Quotes.


 Kampung halaman saya terletak di Daerah Pasir Mas, Kelantan. Di Negeri Che Siti Wan Kembang inilah saya dibesarkan. Alang-alang saya ni orang Kelanta, baik sayo kecek Kelate la seney. Ni lah kampung kito kat Pasir Mas. Kawe suko duk sini sebab memey kawe doh beso duk sini. Lepah maghi UPM ni lah, ambo buleh kecek kolumpur. Bilo oghe lain tanyo kito "kenapa tak macam orang Kelantan pun." Pahtu tok kei nasaboh ambo nok gatung botol budu baru nampok mace oghe Kelate. Hahaha, gurau jah 🤣😂😂.

haih, raso rindu plok nok kelik kampung. Suasano kat kampung hanyo banyok kebun dan ladey getoh jah. Kawase sawoh padi ado jugok kat beloh kampung kito, tapi tok luah la mano jugok. walaupun sayo duk jauh mano sekalipun, sayo takkei penah lupo pado asal usul sayo mano. Di sisnilah saya mahu di kebumikan di akhir hayat nanti.










Kat Kelate ni banyok makane sedap-sedap dan muroh. mai lah Kelate kalu nok tau lagu mano sini. Setakat ni lah dulu kawe dok bobel. Bereh sep kito. Wasalam. 




Comments

Popular posts from this blog

BBM3410/18: Selamat Datang ke Halaman FB Saya.

BBM3410/18: Minggu 6 Tentang Resepi nasi Kerabu