BBM3410/18 Asas Grafik


 BBM3410 ASAS GRAFIK
Minggu ke-2

Ok, untuk minggu kedua ini saya dan pelajar lain memulakan kerja projek untuk tugasan asas grafik.

Alatan dan bahan-bahan yang diperlukan telah disediakan oleh ahli kumpulan kami untuk menghasilkan projek tugasan ini.

Gambar 1: Ahli kumpulan saya bertungku-lumus menghasilkan 
tugasan projek asas grafik.

Projek tugasan ini tidaklah telalu susah untuk kumpulan saya hasilkan. Namun, ia memerlukan ketelitian yang baik untuk menghasilkan kerja asas grafik yang kemas dan kreatif. Langlah memulakan kerja projek ini, kami mebelek dan memilih gambar-gambar dari majalah terpakai yang bersesuaian dari segi 5 kreatiria yang ditetapkan seperti
1) Mudah
2) Teks 
3) Warna
4) Kesesuaian 
5) Keseimbangan

Kemudiannya, mounting board warna hitam dipotong kepada 6 keping mengikut sama saiz yang dikendaki. Tugasan ini memerlukan kerjasama sesama ahli kumpulan. 
 Kepingan mounting board yang siap dipotong.



Kami kemudiannya menampal gambar-gambar yang dipilih berserta keratan huruf-huruf pada mounting board tersebut.
Tadaaaa, ini dia kerja projek asas grafik yang telah kami siapkan.



Ahli kumpulan saya bergambar dengan hasil tugasan yang telah disiapkan.

Itu saja, peristiwa kerja projek yang kami jalankan. Terima kasih

Comments

Popular posts from this blog

BBM3410/18: Selamat Datang ke Halaman FB Saya.

BBM3410/18: Minggu 6 Tentang Resepi nasi Kerabu

BBM3410/18: Oh, Kampung Halamanku!